MEGANE COUPE FİYATLARI 46-50 ARASI ÖZELLİKLERİNE GÖRE DEĞİŞİYOR
YENİ MEGANE COUPE TANITIM VİDEOSUNU İZLEYİN..
Megane ailesnin yeni versiyonları Hatchback ve Coupe, şık ve sıradışı tasarımlarının yanı sıra zengin donanımlarıyla da dikkat çekiyorlar.
C segmentinde, Yeni Renault Megane Hatchback ve Coupe artık Türkiye’de satışa sunuluyor. Yeni Megane Hatchback ve Coupe dikkat çarpıcı tasarımları, yüksek yol tutuşu, ergonomik yapısı ve yeni donanımlarıyla dikkat çekiyor. Yeni Mégane HB 1,6 16V, 1,5 dCi 105 beygir motor seçenekleri; Expression ve Dynamique versiyonları, Yeni Mégane Coupe'de 1,6 16V, 1,5 dCi 105 beygir motor seçenekleri; Dynamique versiyonuyla satışa sunuluyor. Yeni Megane HB 31.250 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken; Megane Coupe ise 40.000 TL’den başlayan fiyatlarla.
Yeni Megane Hatchback ve Coupe, ergonomi ve konfora önem veriyor. Araç, renkli animasyonu okumayı kolaylaştıran analojik ve dijital ekranlı bir gösterge paneline sahip. Eller serbest Renault kart sistemi, çift bölgeli elektronik klima, Bluetooth’lu Radyo CD MP3 çalar ve dinamik viraj lambalı Bi-Xenon farlar, ayrıca özel tasarımlı 3D Sound by Arkamys ses sistemi de ilk kez bu iki modelde kullanıldı.
Yeni Renault Megane tutumlulukla konforlu sürüşü bir araya getiren üç motor seçeneği sunuyor. 1,5 dCi 105 beygir dizel motor; 1,6 16V ve yıl sonunda gama eklenecek yeni TCe 130 motorlardan oluşuyor.
Yeni Megane’da ilk kez Laguna III’te kullanılan çift yan darbe sensörleri ve çift hazneli göğüs/basen hava yastığı kullanıldı. Bu sistem yandan çarpışma etkilerinin azaltılmasını sağlıyor.
Renault yeni Megane’da 3 yıl/100.000 kilometreye kadar garanti sunuluyor.
Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg: 'Yeni motor, yeni ruh!'
Renault Megane ailesi üçüncü jenerasyonunda altın çağını yaşıyor. İlk jenerasyondaki gibi HB kardeşinden farklı bir tasarımla satılan Megane Coupe akıcı tasarımı ve yeni geliştirilen turbo motoruyla dikkatleri üzerine çekiyor.
Tasarım
Megane Coupe’ye önden bakıldığında en çok dikkat çeken unsur gri renkli bantlar oluyor. Farların alt kısmından başlayıp, tamponun altına kadar uzanan gri bantlar, Coupe Megane’ı HB kardeşinden ayırıyor. Kaputun üzerindeki U şeklindeki kabarıklık aracın daha güçlü görünmesini sağlıyor. Aynalara entegre sinyallerin ve gri renkli kapı kollarının kendini gösterdiği profil görüntüsünde üçgene yakın arka camlar araca sportif bir hava katmış. Megane Coupe’nin tasarım anlamında en önemli kısmı ise şüphesiz arka bölümü. Bombeli tasarlanmış arka kısım kırmızı beyaz stop grubu ve tamponun ortasına konumlandırılmış egzoz çıkışı benzeri yapıyla oldukça şık görünüyor.
İç mekan
Renault’nun Megane ailesinde kullandığı iç mekan coupe versiyonda da yerini almış. Coupe versiyonu özelleştirecek fazla bir detayın olmaması can sıkıcı. En azından direksiyonun altı düzleştirilip devir saati farklı olsaydı iç mekana bir nebze sportif hava katılabilirmiş. İki parçalı orta konsolda ergonomik açıdan kullanım zorluğu olan tek kısım klima. Klimayı kapalı haldeyken tekrar aktif hale getirmek için herhangi bir kontrol tuşuna basılması yeterli olmalıydı. Ancak Megane’da doğru tuşu bulana kadar klima sistemi tepkisiz şekilde bekliyor. Orta konsolun üst kısmında yer alan navigasyon ekranı yer olarak çok iyi ancak kapatılabilir bir sistem olsaydı daha iyi görünürdü. Ayrıca coupe versiyonda navigasyonu kontrol etmek için el freni yanındaki kontrol ünitesi kullanılıyor. HB versiyondaki uzaktan kumanda hem ilkel hem de kullanışsızdı. Arka koltuklarda bir coupeden beklenmeyecek kadar fazla diz mesafesi sunan araçla 4 kişi sorunsuz yolculuklar yapmak mümkün.
Motor
Renault tarafından geliştirilen 1.4 Tce motor son yılların trendi turbo beslemesi ile nefes alıyor. 5500 d/dk’da 130hp güç üreten motor maksimum torku olan 190Nm’yi ise 2250 d/dk’dan itibaren kullanıcısına sunuyor. Maksimum torkunu benzer aşırı beslemeli motorlara göre yüksek bir devirde vermesi sebebiyle Tce motor devirli kullanımı seviyor. 1270kg ağırlığındaki Megane Coupe’yi 9,6 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran ünite, aracı maksimum 205 km/s hıza çıkartabiliyor. Şehir dışı yakıt tüketimi 5,3 litre olarak verilen araç testimiz süresince çok da tutumlu bir görüntü sergileyemedi. Tce motorlu Megane Coupe’nin tüketimi 8.2 lt/100 km oldu.
Yol tutuş ve Konfor
Megane Coupe’nin sportif tasarımı sizi yanıltmasın. Kesinlikle sert bir araç değil. Konfor odaklı üretildiğini hemen belli eden süspansiyon sistemi yoldaki bozuklukları çok iyi absorbe ediyor. HB kardeşi ile çok benzer olan amortisör sertliği biraz daha fazla olsa hiç de fena olmazdı. Çünkü bu tarz araç alan kişiler virajlara daha hızlı girmek isteyip, daha iyi sürüş dinamikleri olan bir araca sahip olmak isteyeceklerdir. Yan destekleri iyi ön koltuklar konforlu yolculuklar vaat ediyor. Hız sınırlayıcı ve sabitleyici gibi konforu arttıran donanımların standart olması Megane Coupe için büyük bir avantaj. Bagaj üstü örtüsünden gelen sesi saymazsak çok fazla gürültü almayan iç mekanı ile beğenimizi kazanan araç yüksek devirli kullanımda motor sesini içeriye alıyor. Ancak bir coupe kullanıcısı için motor sesini duymak büyük bir problem olmamalı.
Güvenlik
Renault Megane üçüncü jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Coupe versiyonun teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder