megane sport tourer tanıtım videosunu izleyin..
RENAULT MEGANE SPORT TOURER MODELLERİ 40 KÜSÜRDEN BAŞLIYOR 50 BİN LİRAYA KADAR ÖZELLİKLERİNE GÖRE DEĞİŞİYOR
Renault Megane Sport Tourer yelpazesine yepyeni özel dizayn. Renault Megane Sport Tourer Extreme
Mégane Sport Tourer Expression 1.6 16V 40.150 TL
Mégane Sport Tourer Expression 1.4T 130 bg 43.050 TL Mégane Sport Tourer Expression 1.5 dCi 85 bg 43,350 TL
Mégane Sport Tourer Privilège 1.4T 130 bg 46,450 TL
Mégane Sport Tourer Privilège 1.5 dCi 105 bg 48,150 TL
fiyat aralıkları ile renault bayiliklerinde satışa sunuluyor
yüksek yol tutuş özelliği ve yepyeni çizgileriyle rakiplerini kıskandırıyor.Renault Megane Sport Tourer 1.5 DCi1999’da makyajlanan Megane, yeni teknoloji motorlara kavuştu. İkinci nesil Megane ise 2002 yılında vizyona çıktı. Tasarım olarak markanın sıra dışı modeli Avantime’dan izler taşıyordu. Radikal görünümlü Megane II, 2003 yılında Avrupa’da Yılın Otomobili Ödülü’nü elde ederken, Euro Ncap’ten de beş yıldızlık not almayı başardı. Üçüncü nesil Megane, 2008 yılında aramıza katıldı. Bu kez selefine göre daha ağırbaşlı bir tasarıma sahip olan otomobil, Renault’nun uzun zaman harcadığı dayanıklılık konusunda iyileştirmeler geçirerek satışa sunuldu. Testini gerçekleştirdiğimiz Megane Sport Tourer modeli ise ailenin station wagon karosere sahip temsilcisi olarak dikkat çekiyor.
Tasarım
Megane Sport Tourer’ın ön bölümü ailenin diğer üyelerinden farksız. Çamurluklara uzanan büyük farlar dikkat çekerken, otomobilin A sütunundan başlayan ve logoya kadar devam eden motor kaputu çıkıntısı, otomobilin güçlü görünmesini sağlıyor. Logonun olduğu kısımdaki hava girişi minimum tutularak markanın Clio ve Laguna modelerindeki tasarım anlayışı korunmuş. Yandan kaslı görünümü devam eden aracın, metalik tavan raylarıyla sportifliği artırılmış. Otomobilin arka bölümü, tasarım anlamında en çok zaman harcanan kısım olduğunu hissettiriyor. Stopların sıra dışı görünümü herkesin beğenisini kazanacak kadar çekici. Bagaj kapağının da düz bir çizgide iniyor olduğu dikkatlerden kaçmıyor.
İç mekan
İç mekandaki dijital göstergeler ve bir butona bastırarak çalışan motor otomobilin teknolojik oyuncaklarından bir kaçı. Genel tasarım hatchback Megane modellerinden farksız. Hatchback Megane’ın aks aralığı uzatılarak Megane Sport Tourer üretilmiş. Bu sayede daha fazla diz mesafesi sunuluyor. Ayrıca hachback Megane’ın 368 litre olan bagaj hacmi test otomobilimizde 486 litreye yükselmiş. İstendiğinde arka koltukların yatırılmasıyla bu hacmi 1562 litreye kadar artırmak mümkün. Arka direklerin kalın olması sebebiyle geri çapraz görüşte problem yaşanabiliyor. Orta konsolun en üstündeki navigasyon ekranı vites kolunun ardındaki merkezi bir kontrolle idare edilebiliyor. Harici bir kumanda yerine bu parçanın kullanılması olumlu olmuş.
Performans
Renault Megane Sport Tourer, Türkiye’de 1.6 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motor seçenekleriyle satılıyor. Dizel motorunsa 85hp ve 105hp olmak üzere iki versiyonu mevcut. Test aracımızda görev yapan motor 4000d/d’de 105hp güç, 2000d/d’de 240Nm tork üretiyor. Fabrika verilerine göre 0’dan 100km/s hıza 11.2 saniyede ulaşan otomobilin son hızıysa 190km/s. Testimiz süresince 6 litre motorin tüketen Megane Sport Tourer, 60 litrelik deposuyla 1000km menzile sahip. Altı kademeli manuel vites sayesinde uzun yolda bu tüketimi 5 litrenin altına düşürmek mümkün.
Konfor ve yol tutuş
Orta sertlikteki süspansiyonlar yeterli konforu sunuyor. Direksiyon sistemi ikinci nesil Megane’a göre iyileştirilmiş olsa da yine de hissiz. Ancak Megane Sport Tourer iyi bir yönlendirmeye ve tepkilere sahip. Yol tutuş genel anlamda sorunsuz. Çok zorlandığındaysa önden kayma yaşanabiliyor.
Güvenlik
Renault Megane, 2008 yılında katıldığı Euro Ncap testinden beş yıldız almıştı. Megane Sport Tourer modelinin ise bu teste ayrı bir katılımı mevcut değil.
TULU DARICAN yorumu:
Türkiye pazarında station wagon otomobillere gösterilen ilgi malum. Bu sebeple Megane Sport Tourer oyuna 1-0 yenik başlıyor. Ancak Renault mühendislerinin tasarıma uzun zaman harcamış oluşu sebebiyle ortaya seyir zevki yüksek bir otomobil çıkmış. Bu sayede satış rakamı diğer station wagon modellere göre yüksek olabilir. Megane Sport Tourer’ın başarısına katkıda bulunacak bir diğer öğeyse hiç kuşkusuz çok yakından tanıdığımız 1.5 litrelik dizel motor. Yeterli ataklığı ve yakıt ekonomisini sunan bu motor otomobilin en popüler seçeneği olacağa benziyor. Fakat Renault’nun bu motorun 105hp’lik versiyonunu sadece Privilege donanım seviyesiyle ticarileştiriyor oluşu liste fiyatının yükselmesine yol açıyor. Bizce bir de aynı güçte daha düşük bir donanım sunulması yararlı olabilir. Yine de 105hp’lik motoru tanıyan ve en az Megane Sport Tourer kadar geniş iç mekan sunan Grand Scenic Modeli’nin test aracımızdan uygun fiyatlı oluşu geniş ailelerin tercihini Grand Scenic tarafına kaydırabilir. Kısacası, Megane Sport Tourer, mantık yerine duygularla alınabilecek bir otomobil.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder